Giv en gave

Whiplashforeningen fylder 15 år

Whiplashforeningen er en interesseorganisation for piskesmældsramte, pårørende og andre interesserede. Foreningen blev stiftet den 11. maj 1999 af 2 piskesmældsramte, der syntes der var mangel for forståelse og for lidt hjælp at hente. Foreningens fødselsdag er blandt andet blevet markeret ved den årlige generalforsamling.

Da vores eksistensgrundlag er vores medlemmer og ressourcerne til at drive foreningen kommer fra medlemskontingenterne, økonomiske bidrag og donationer samt tipsmidler, er vi altid glade for enhver form for økonomisk støtte.

Tak for alle gaverne

Men desværre …

I forbindelse med generalforsamlingen opfordrede vi jer til, i anledning af foreningens 15-års fødselsdag, at give os en gave på kr. 50,-. Rigtigt mange – faktisk omkring 100 personer – har givet os en gave på kr. 50, og stor tak for det!

En af grundene til, at vi gerne ville have en gave på kr. 50 var, at 100 gaver à kr. 50 ville gøre os til en forening, hvor man kan få skattefradrag, når man støtter. Uheldigvis har Skat lavet reglerne om, så man nu skal have 100 bidrag med kr. 200,- og altså ikke 100 bidrag a kr. 50,- for at blive en forening, hvor støttebidrag kan trækkes fra. Ændringen kom i forsommeren – altså efter generalforsamlingen – og var ikke varslet, så vi har intet vidst om det.

Ændringen gælder desværre – så de omkring 100 bidrag med 50 kr. har altså ikke hjulpet os på den front. Men de skal nok hjælpe os på andre fronter.

Ligegyldigt hvad:

STOR tak til alle, der gav os en gave!