Både Lægeforeningen og Dansk Psykolog Foreningen oplever, at hver anden sygemeldt får lægers og psykologers udtalelser ignoreret af jobcentret.
Det gør praktiserende læge Benny Ehrenreich vred. Han revser jobcentrene.
”Jeg bliver rasende, frustreret og gal. Man vil have min faglige vurdering. Så skal jobcentrene også tage den alvorlig”, siger han.

Kilde:

Mon ikke Mette Frederiksen er nødt til at snart at se på, hvad der foregår i jobcentrene. Det ser ud til, at problemerne er i tiltagende. Alternativt har fagpersoner efter 6 år med reformerne fået nok. Allerede før valget var der røster fremme om at nedlægge jobcentrene, som koster så meget, at det er et spørgsmål, om det kan betale sig at have dem, fordi kun få syge reelt ender i arbejde.
Mon ikke, der efterhånden hviler et massivt pres på den nye statsministers skuldre mht. at foretage ændringer?