Udskriv denne side       RSS feed med vores nyheder

Piskesmæld

I denne sektion af hjemmesiden har vi samlet en række gode råd og beskrivelser af behandlingsmetoder, der kan lindre og give en lidt bedre hverdag for piskesmælds-ramte.

Vi har også en information til dig, der er nyskadet - eller dig, som blot har brug for at vide lidt mere om piskesmæld - se hvad er piskesmæld?

Er du pårørende til en piskesmældsramt, kan du måske få udbytte af at læse: Råd til pårørende.

Man skal være opmærksom på, at den behandlingsmetode, der virker på én piskesmælds-ramt ikke nødvendigvis virker på en anden med piskesmæld.

Er du ny med piskesmæld
skal du altså være opmærksom på, at selvom du bliver anbefalet en behandlingsmetode fra en anden person med piskesmæld, er det ikke sikkert, at det virker på dig.

Behandlings metoder
Det skal også understreges, at vi i foreningen ikke anbefaler specifikke behandlings-metoder eller behandlere. De metoder som vi beskriver her er metoder som nogle piskesmælds-ramte har haft gavn af. I de tilfælde hvor vi linker til en specifik behandler er det altså ikke et udtryk for, at vi anbefaler behandleren - vi linker blot til behandleren for at uddybe beskrivelsen af behandlingsmetoden.

Andre behandlingsmetoder
Endelig skal det også understreges, at der sagtens kan være behandlings-metoder, som vi ikke beskriver her, der kan lindre eller hjælpe en piskesmælds-ramt.

Det er altså ikke en udtømmende liste af behandlere vi bringer her, men et indblik i behandlingsmetoder som har hjulpet nogle piskesmælds-ramte.

Har du positive erfaringer med en behandlingsform, som vi ikke beskriver her, hører vi meget gerne fra dig - skriv til information@whiplashforeningen.dk